Subaru B9 Tribeca  

                                                                            3.0R Tribeca 05 Teszt 3.6R Tribeca 08 Teszt

Korábbi ígéretekhez híven tágas hobbiterepjáróval bővíti kínálatát a Subaru.

A B9 Tribeca több szempontból is igen fontos lehet a cég számára: egyrészt ez a márka legnagyobb modellje, amelyet elsősorban az észak-amerikai piac igényeinek megfelelően alakítottak ki, másrészt itt alkalmazták először egy szériamodellen a Subaru új arcát.

Gyártója egyértelműen a terepjárók közé sorolja, de inkább egyfajta átmeneti jármű. Hétszemélyes utastere és sajátos arányai miatt első ránézésre akár egyterűnek is gondolhatnánk, csak a megemelt futómű és a nagyméretű kerekek utalnak rá hogy a típus terepen is jól boldogul. Persze ez nem véletlen: a Subaru számára létfontosságú a Tribeca sikere, mivel ez a típus hivatott kibővíteni az eddigi vásárlók körét, nemcsak Észak-Amerikában, de a világ többi piacán is. A tágas és praktikus belső pedig döntő érv lehet.



A B9 Tribeca formaterve új utakra viszi a Subarut: az orr-részen az eddig csak tanulmányautókon látott új hűtőmaszk látható, amelyet Andreas Zapatinas, az Alfa Romeo egykori főtervezője álmodott meg. A tojásforma központi hűtőrácsból és a két, oldalt vigyorszerűen szétterülő nyílásból álló kompozícióhoz időközben komoly magyarázatot találtak ki a japán marketingesek. Eszerint az új hűtőmaszk a mögötte található boxermotort szimbolizálja, de utal a Subaru repülőgépes gyökereire is.

 Az autó hátulja szintén látványos, és itt már egyértelmű, hol dolgozott korábban a tervező : a széles és alacsony hátsó lámpák, valamint a jellegzetes hátsó ablakforma egyértelműen az 147-es Alfa hátulját idézik. A lámpákból elinduló, és a B-oszlopig előrefutó borda egyedivé teszi a Tribeca oldalát.

 



Az új Subaru fura formai megoldásai mellé ismerős műszaki tartalmat csomagolt a gyártó: a 4,82 méter hosszú, 1,87 méter széles és 1,86 méter magas járművet a Legacyból már jól ismert 3 literes hathengeres boxermotor hajtja, amely 245 lóerőt képes leadni, és egy ötsebességes, kézzel is kapcsolható automata váltón keresztül csatlakozik a megszokott szimmetrikus összkerékhajtáshoz.

 

Subaru B9 Tribeca H6-3.0

- H6-3000cc DOHC
- 245LE @ 6600ford/perc
- 297Nm @ 4200ford/perc
- 5AT SPORTSHIFT
- 2749mm tengelytáv
- 4822mm hosszú
- 1878mm széles
- 1686mm magas
- 213mm hasmagasság
- 1925kg
- 255/55 R18 kerekek
- 64L-es üzemanyagtartály
- 10 pohártartó



A Tribeca úttartása az alkotók véleménye szerint a nagy tömeg ellenére is kiváló, ami egyrészt a merev önhordó karosszériának, másrészt a teljesen új hátsó futóműnek köszönhető. A Subaru új terepjárójának kanyartulajdonságait ugyanakkor senki nem tesztelheti a fizika törvényei alkotta határokig, mivel az autóban a szériafelszereltség részét képezi a menetstabilizáló program. Az autó fékrendszerét szintén korszerű elektronika irányítja: a B9-ben négycsatornás ABS és elektronikus fékerő-elosztó gondoskodik a megfelelő lassulásról.



Az autó belseje legalább olyan érdekesre sikerült, mint a külseje. A legelső üléssort két különálló térre osztották a tervezők: az üléseket szabályosan körbeöleli a műszerfal, amelynek ezüstös díszbetétje az ajtókon és a viszonylag magas középkonzolon is folytatódik. A középső üléspadot praktikus kialakítása teszi érdekessé: az egész üléssor húsz centis úton előre-hátra mozgatható, sőt, 60:40 arányban külön is, az üléstámla pedig 40:20:40 arányban három részletben dönthető, így négy személlyel utazva hosszú de keskeny tárgyak is könnyen szállíthatók a Tribecában. Hátulra természetesen csak két szükségülés jutott, ezek azonban teljesen el is tüntethetők a padlóban, így összecsukott állapotban egyáltalán nem akadályozzák a csomagtér használatát.



A B9 Tribeca terepjáró gyártása még idén megkezdődik a Subaru Indianában működő üzemében, és várhatóan innen szállítják a típust más piacokra, így Európába és Japánba is.

Műszaki adatok:

General Information
Wheelbase 108.2 in. (2,749 mm)
Length 189.8 in. (4,822 mm)
Width 73.9 in. (1,878 mm)
Height 66.4 in. (1,686 mm)
Ground Clearance 8.4 in. (213 mm)

Engine and Transmission

Engine
SUBARU BOXER 3.0-liter H6 DOHC
Horsepower 250hp @ 6,600 rpm
Torque 219 lb.-ft. @ 4,200 rpm
Transmission Automatic, 5-speed with SPORTSHIFT* manual control


Weights and Capacities

Curb Weight 4,245 lbs. (1,925kg)
Towing Capacity 2,000lbs. (907kg) in Standard
3,500lbs. (1,587kg) with Optional Equipment
Oil Capacity 7.6 Quarts (7.2L)
Fuel Capacity 16.9 gallons (64L)


Wheels

Type Cast Aluminum/7-Spoke
Size 18 x 8.0


Tires

Type Type Goodyear Eagle LS2
Size 255/55 R18 Size


Specifications are based on the seven-passenger configuration. A five-passenger model is also available.



KEY STANDARD FEATURES (Seven Passenger)

Symmetrical AWD
Vehicle Dynamics Control (VDC)
Power tilt/sliding glass moonroof
Front heated seats
Electroluminescent lighting gauges
Security system with door sensor
100-Watt AM/FM stereo with MP3-compatible single-disc in-dash CD player, 6 audio speakers
Keyless entry system
Occupant sensing, dual stage passenger and driver air bags (SRS)**
Side-curtain air bags (SRS)**
Front-seat side impact air bags (SRS)**
Tire-pressure monitoring system
Power steering                                                                                                                                  
4-Channel 4-sensor ABS with Electronic brake-force Distribution                                                
Foldable, body color side mirrors with integrated turn signals
Quad-beam, halogen projector-type headlights
Front fog lights
Air-filtration system
Heated side mirrors, wiper de-icer
Homelink ***
10 Cup holders
Major optional features
Touch-screen navigation system
160-Watt AM/FM stereo with MP3-compatible 6-disc in dash CD player, 9 audio speakers
Rear seat entertainment DVD system

* SPORTSHIFT is a refisterred trademark of Prodrive Ltd.
** SRS: Supplemental Restraint System                                                  

            HOME