Az összkerékhajtás
 
 

Az összkerékhajtás jól átgondolt meghajtási koncepció. A motorerő mind a négy kerékre történő megosztása gondoskodik az optimális vonóerőről és ezzel a nagyobb biztonságról minden útviszony mellett. A Subaru név személygépkocsiknál szervesen összekapcsolódik az összkerékhajtással.

A Subaru már 1972 óta megvalósítja ezt a koncepciót. Az emellett szóló érvek kézenfekvőek: ha a motor teljes erejét csak egy tengelyre (akár első, akár hátsó meghajtásról van szó) viszik át, a jármű szükségszerűen nem tudja a teljes erejét kifejteni és az előre haladásra fordítani. Az autó gyorsulásnál (vagy kanyarban) instabillá válhat, mivel a meghajtó tengely a másik két kereket vagy maga előtt tolja, vagy maga mögött húzza. Alul- vagy túlkormányozottság az eredmény. Egészen máshogy működik ez az összkerékhajtásnál. Mindkét tengely annyit kap a motor erejéből, amennyi a stabil haladáshoz szükséges. Ekkor beszélhetünk optimális vonóerőről, ez biztosítja a lehető legbiztosabb úttartást. Összkerékhajtásnál tehát minden kerék hozzájárul a maga részével a gondtalan vezetési élvezethez. Ezt nemcsak nem szilárd burkolatú utakon érzi meg, hanem valóban minden vezetési helyzetben. A gyorsulás egyenletesebbé válik, a kanyartartás stabilabb és az időjárás és szél negatív hatásai érezhetően visszafogottabbak.



Ez nemcsak az összkerékhajtás egyedüli érdeme, hanem a Subaru egyedülálló futóműkialakításán is múlik.
Az összkerékhajtás és a bokszermotor együttesen optimális vonóerőt, alacsony súlypontot és szimmetrikus súlyelosztást eredményez. Jobban aligha mehetne. Nem véletlenül lett a Subaru az Imprezával már négyszeres világbajnok. (1995, 1996, 1997, 2004)

                                                             HOME