A biztonság

Egy gépjármű biztonsága aktív és passzív elemekből tevődik össze. Az aktív elemek megakadályozzák a baleseteket, míg a passzívak egy baleset következményeit enyhítik. A Subarunál mindkettőre kellő hangsúlyt fektetnek. Egy gépjármű tervező legelső kötelessége nem az, hogy szép, komfortos és sportos autót fejlesszen ki, hanem az, hogy minden körülmény között biztonságosat. Eszerint az elv szerint dolgoznak a Subarunál. És ha a Subarunál valamit tesznek, akkor azt következetesen teszik. Ezért a járműveket mindig a legutolsó biztonsági előírások szerint építik, sőt még ezeknél is szigorúbban. Két nagy területet különböztetünk meg: az aktív elemeket, amelyek segítenek megakadályozni egy balesetet, és a passzívakat, amelyek egy baleset következményeit enyhítik. Mindkét területen a Subaru a vezető autógyárak közé tartozik. A legfontosabb aktív elemek közé sorolható a szimmetrikus összkerékhajtás, ennek a szabályozása a középső differenciálban, az automatánál alkalmazott computer szabályozású többlamellás kuplunggal  - ATS: Active Torque Split AWD (Aktív Nyomaték Elosztó)- szükség szerint osztja az erőt az első–hátsó tengely között és a bokszermotor, amelyek ahhoz járulnak hozzá, hogy az autó stabilan haladjon. De a 4 csatornás ABS és az erős fékek, EBD, a fékasszisztens, vagy az elektronikus visszagurulás-gátló, a Hill-Holder is egészen a VDC-rendszerig (lásd lent) aktívan hozzájárulnak a Subaru biztonságához. Ha mégis bekövetkezik egy baleset, akkor Ön olyan biztonságban van, amilyenben csak egy Subaruban lehet. Hat db. légzsák, aktív fejtámla és övfeszítő védi Önt egy ütközés után. Az új Subaru modelleknél a jármű kerete körkörös formákban van kiépítve, ami extrém helyzetben sem engedi az utasteret deformálódni. Töréstesztek sora bizonyítja hogy milyen biztonságos is egy Subaru. (5*!)

Menetstabilizációs rendszer (VDC - Vehicle Dynamics Control) A menetstabilizációs rendszert azért fejlesztették ki, hogy a Subaru amúgy is példaszerű aktív biztonságát még tovább fokozzák. A menetstabilizációs rendszer önállóan korrigálja a fékezési erőt kerekenként és a benzin adagolását veszélyes kanyarokban és kormányzási manőverek során. Különösen csúszós utakon viselkedik ez a rendszer úgy, mint egy figyelmes másodpilóta.
 

Több lengőkaros hátsó futómű A Subaru Legacy új, fényűző több lengőkaros hátsó futóműve a menetstabilitás fokozására szolgál és ezzel a még nagyobb aktív biztonságról is gondoskodik.

Új a
hátsó dupla keresztlengőkaros felfüggesztés, a differenciál egy segédkerethez erősített, amely gumiágyban rögzül a karosszériához. Ezzel a megoldással nőtt a csomagtartó mérete, tovább javult az úttartás és hatékonyan csökkent a gördülési zaj.
 

 


 

 

Vissza a nyitó oldalra