[ Törtütem ]
 
 
 
 
A drum & bass, two step, jungle és társainak gyökerei a korai 70-es években Kool Dj Herc-nél keresendők, aki egyike volt azoknak, aki két példányát használta ugyanannak a lemeznek, hogy a track-ekben található “breakeket” lemezjátszók segítségével és keverőpulttal loopolni tudja, és közben felfedezte, hogy pontosan ezek azok a pillanatok, amelyek legjobban megőrjítik a közönséget. Ezzel, az akkoriban új technikával fektette le a rap és a hiphop alapjait, mely zenék még mindig ezekre a ritmusokra épülnek.
 
A kilencvenes évek kezdetén amerikai techno-producerek is elkezdtek breakbeatekkel kísérletezni, hogy az akkori időkben nagyon népszerű 4/4-edektől eltekintsenek, és hogy az acid-house mozgalommal ellentétben egy forróbb irányzatot hozzanak létre. Direkt konkurenciában állva a rappel és a hiphoppal nem tudott érvényesülni az USA-ban ez az új hangzás, eljutott viszont Angliába, és ott nagy közkedveltségnek örvendett. Az új lemezek kínálata kicsi volt, a kereslet viszont nagy, ezért néhány európai DJ nekilátott azt előállítani, amit a saját set-jükben játszani akartak.
 
Angliában kialakult egy kiadói közösség, ami a hiányos import miatt, szinte amerikai befolyás nélkül fejlődött. Ahogy a kiadók, úgy a szcéna is nőtt, 1991-92-re már olyan nagy lett, hogy a „nagyok” is felfigyeltek rájuk, és nyereséghozó célokra használták fel őket.
 
Később feltűnt egy új zenei meghatározás, a jungle, amelynek célja volt visszavonulni a nyilvánosság elől és a slágerlistákról az undergroundhoz. A fogalom keletkezéséről megoszlanak a vélemények. Egyesek azt gondolják, hogy London Jungle nevű klubjáról nevezték el, ahol legelőször volt hallható ez a stílus, mások szerint viszont a breakbeat James Brown lemezein található breakekből származik, és ezért lehet némi köze a fogalomnak James Brown “into the jungle groove” albumához. A jungle-t általában gyorsított breakbeatek és lassabb ütemek jellemzik. A dobok sebessége 140-180 BPM között mozog, miközben az ütemek és az ének gyakran csak fele sebességgel szól, mely egy tudatos káoszt idéz elő.
 
A jungle 4/4-ed taktusokból áll, melyben a beat szabálytalan, mindig a harmadik ütemre érkezik. A hozzá tartozó bassline puhán folyó vagy energetikusan pumpáló, és a dub-ból/reagge-ből származtatható. Az 1994 körül ismertté vált Jungle számok fő forrásai az illegális rádióadók voltak.
 
Bristolban valami mást akartak a mindig gyorsabb és absztraktabb jungle helyett készíteni, inkább visszanyúltak az alapokhoz, és Kool DJ Herc tempóját és struktúráját követték. Így alakult ki a trip-hop, az acid jazz és a downtempo.
A jungle-t főleg őrjöngésre, táncolásra találták ki, a triphop-ot pedig inkább chillezéshez és pihenéshez. A Massive Attack leginkább a triphop stílus megalapítója, úgy 1991 körül. 1995 környékén a jungle különböző subfajokra kezdett oszlani, a legjelentősebb ezek közül a drum&bass.
 
A drum&bass bizonyos szinten a jungle folytatásának tekinthető. Leginkább Angliában volt tapasztalható, hogy az egyik kifejezés a másikat elnyomta, miközben a zene tartalma nagyrészt ugyanaz maradt. A legfontosabb drum&bass előadó talán Goldie, aki 1993-ban irányzatmutató számot produkált Terminator címmel.
 
A jungle további említésre méltó alfaja a Big Beat, amely leginkább punkos/rockos elemeket tartalmaz, és érdekes módon csak egy célcsoportot céloz meg, akiknek normális esetben köze sincs az elektronikus zenéhez. Olyan előadókat lehetne ide sorolni, mint a Chemical Brothers, Fatboy Slim, Panacea vagy a Prodigy.
 
Létezik még olyan stílus is, hogy Two Step, ami Angliában honos leginkább, és ezen belül talán Artful Dodger a legnépszerűbb. A two step-ben kevésbé pergőek a dobok, amik legfőképpen a Roland TR 909 dobgéppel vannak előállítva. Ez a szerkezet sok techno és house szám alapját adta. A house és two step kombinációjából kialakult a two step garage.