FORESTER

Forester Teszt D Forester Teszt


Arra, hogy az összkerékhajtású autó és a terepjáró közé nem tehető egyenlőségjel, talán pont a Subaru a legjobb példa. Ez a japán autógyár ugyanis már évtizedek óta autóinak nagy többségét összkerékhajtással gyártja, ugyanakkor büszkén állítja, hogy ezek nem terepjárók. Még így is számtalan előnyt tud felsorakoztatni mellettük, hiszen csúszós úton az autó magabiztossága lehengerlő, akárcsak a kapaszkodóképessége. Kanyarodáskor is jóval nagyobb tartalékokkal gazdálkodhat a vezető, ami növeli az aktív biztonságot.
A Forester a Subaru autói közül az egyenlőbbek közé tartozik, hiszen már félúton van a terepjárók felé. Kerekei nagyobbak, és szabad magassága is meghaladja egy normális utakra épített autóét. Ugyanakkor felfüggesztései egy személyautó igényességét hordozzák magukon - ez nem a véletlen műve, hiszen a Legacy fődarabjait vették alapul. Ez a recept tökéletesnek tűnik egy divatos szabadidőautó megvalósításához, hiszen nem szükséges a terepjárók nyűgeivel bajlódni a hétköznapokon, hétvégén viszont a család messzebb merészkedhet az aszfaltutaktól. Mindehhez az utastér kényelme és a nagy csomagtartó jó hátteret biztosít.
Azt azonban senki sem feltételezi a kombiszerű Foresterről, hogy milyen vezetési élményt nyújt a160 lóerős 2 literes szívó motorjával. ( A 2,5 l-es turbófeltöltővel 230 LE.) A négyhengeres boxer felerősödő dohogása hangulatos körítést szolgáltat a szinte ijesztő gyorsításokhoz. Először el sem hinné az ember, hogy ez a "sem kombi, sem terepjáró" fazonú Subaru 8,4 másodperc alatt gyorsít 100 km/órás sebességre, miközben a gumik meg sem nyikkannak, hiszen a hatalmas erő négy keréken oszlik el. A környezetének nagy meglepetéseket okozó autó mindemellett kanyarban is kiválóan kézben tartható, és közel 200 km/órás végsebességéhez alulméretezettnek tűnik a hazai Kresz. Persze könnyen kiszabadulhatunk a Foresterrel a közutak rabságából, hiszen nem akad el a rossz földutakon sem, buckamászó képessége pedig még annál is jobb, mint ahogy sejti az ember.
A Subaru újdonságának van még egy nagy előnye, amit ugyan senki sem szeretne kipróbálni: egy Amerikában elvégzett ütközési teszt tanúsága szerint ez a legbiztonságosabb típus a szabadidő-terepjárók között. Ezt jórészt annak köszönheti, hogy nem alvázas konstrukció, így karosszériája kiválóan alkalmas az ütközési energia elvezetésére, szemben a merev létravázzal. És tegyük hozzá, hogy egy családi használatra - is - szánt autónál talán ez a legfontosabb.

Vissza a menübe