Subaru Diesel Boxer

DLegacyTeszt  D Forester Teszt

 

Világpremier: Subaru, a világ legnagyobb összkerékhajtású személygépkocsi gyára bemutatta a világon az első BOXER TURBÓ DIESEL Motort a 77. Genfi Nemzetközi Autómobilszalonon.

A Subaru Boxer Turbó Diesel Motor, amit nemsokára Európában is bevezetnek, ugyanazokat az előnyöket hozza, amelyekkel a  Subaru Boxer Benzinmotor már bemutatkozott. A vízszintesen elrendezett hengerek miatt   természetes kiegyensúlyozottság áll fenn, amellyel a vibráció minimálisra csökken és a vezető  még az erőteljes gyorsításnál is teljes rezgésmentes futást élvez. A természetes tömegkiegyenlítésnek köszönhetően fölöslegessé válik a plusz kiegyenlítő tengely, ezzel a motor súlya még alacsonyabban tartható. Ahogy a Subaru Boxer Benzinmotor, úgy annak a Turbó Diesel megfelelője is nagyon kompakt méretű és ezért a motortérben alacsonyra építhető be. Ezáltal az autónak a súlypontja mélyre kerül és ennek következtében a kanyarban a dőlésszög minimális, nagy mértékben nő a kanyarstabilitás. Emellett a Subaru Turbó Diesel Motort  is, a Subarunál már megszokott, a rallysportban már évek óta bizonyított összkerékmeghajtással kombinálják. 
Ez a dízelmotor egy rendszerben egyesíti a három előnyt : a legnagyobb vonóerőt és az erőteljes forgatónyomatékot,  az alacsony üzemanyag fogyasztást, de kiküszöböli a hagyományos dízelmotor hátrányát: a vibrációt és a motor alacsony pörgethetőségét.
Az állandó összkerékhajtás, a szimmetrikus AWD  a Boxer Turbó Diesel erejét optimálisan viszi át az úttestre.
Az első képeket a rendszerről Európában először a Genfi Autószalonban mutatták be.
Az első Subaru modellek a  Dízel motorral már 2008 tavasztól kaphatók hazánkban is!

 Motor adatok
hengerűrtartalom: 1998 cmł
négyhengeres, négyütemű, dupla vezérműtengelyes
teljesítmény: 150 LE      3600 1/min
nyomaték:    350 Nm     1800 1/min
váltó: 5 fokozatú kézi
sűrítési arány: 16,3
Outback

végsebesség: 208 km/h
fogyasztás (gyári): 4,8/5,6 l/100 km
 


 Vissza a nyitó oldalra