Összehasonlító teszt Allroad 3.0 TDI kontra
Subaru Outback 3.0R 2006

 

 

A 7hét végére kaptam egy Audi Allroad Quatttro 3.0 TDI autót kipróbálásra. 300 km-t mentem vele, így volt lehetőségem összehasonlítani az Outback-el.


A kereskedő barátommal volt némi vitám, mert Ő tudja, hogy elkötelezett subarus vagyok, erre mondta, hogy na ezt próbáld ki, aztán beszéljünk. Azt terveztem, hogy mikor visszaviszem, elmondom, hogy ez az autó a Subaru nyomába sem érhet. Sajnos, azért a 300 km levezetése után nem visz rá a lélek, hogy ilyet mondjak.

Az autó a legújabb típus, pár hete jelent meg nálunk, de asszem a világpiacon is. 4000 km-el kaptam meg, tehát éppen a bejáratás vége felé.
A motor 233 LE, 450 Nm nyomatékkal, a nálam lévő autó ezzel felszereltséggel 19 milla. Ebbe az árba már nem fért bele a motoros ülésállítás, meg a 8 lufi... Temészetesen megrendelhető, némi plusz költséggel.



A dízel: sosem szerettem, most sem szerettette meg magát velem. Alapjáraton a kormány is rezeg, a morgós hangot végig hallani lehet az összes fordulaton, vagyis így nem egészen igaz, mert 120 felett a szélzaj már elnyomja. Nem túl tolakodóan, de ott van.
(ha szabad, zárójelbe tenném az OBK tulajdonságát, ezzel a típussal összehasonlítva)
Zárójel: a 6 hengeres boxer nem vibrál, nem rezeg, hangtalan, de még a 4 cilinderes sem. Huzatva jelentkezik némi hang, de az inkább egy villanymotorhoz hasonlít Zárójel.

A váltó érdekes, ők még a karon a retesz gombot használják, nem tudom, jobb-e, mint a kulisszás, nekem az utóbbi már jobban tetszik. Persze Tiptronik, a karral is lehet váltani, meg a kormányról is, jobb oldali, bal oldali gombbal. Gyorsabban reagál a subaruénál, viszont a hatásból levesz, hogy a folyadék kuplung nagyobb csúszást enged. Ezzel a váltások finomabbak, olyan hatású, mintha egy tárcsás kuplung könnyen megcsúszna.
(az OBK harapósabb, viszont a váltásokat is jobban érezni) 6 sebességes, -erre szükség is van, mert a fokozatok hamar lepörögnek, a max. fordulat 4500 ford/min.
(OBK 7000, ezért 1.seb.-ben 65-ig tud menni. Itt a TDI már 2. fokozatban van) Ha fékezek, visszavált, elég érezhetően besegít a motorfék. (Lehet, hogy a váltót jobbnak mondanám a Subaruénál, a gyorsasága miatt)

Futómű. Itt van mit nosztalgiázni! A légrugó fantasztikus, 5 pozíciót lehet választani: Lift, Terep, Komfort, Automatik, Dynamic. Itt 15 cm a hasmagasság, a legmagasabb 18,5 cm. (OBK:21 cm.)
Mindegyik szintet kipróbáltam. nekem a Comfort tetszett legjobban, persze ezzel sokatok nem értene egyet, mert ez olyan, mint a hajó. Kirugóz mindent, de kicsit kóválygós. A legalacsonyabb beállítást éreztem úgy, mint az OBK rugózását. Ez már nem dülöngél, elég feszes, viszont alacsony.
Gyors kanyarban is ívtartó az autó, de nagyon akar kifelé menni. Lehet, hogy a nagy tömege miatt: 1880 Kg. (OBK 1670 kg)

Ezzel el is értünk a fogyasztáshoz. A papír szerint a gyorsulás, végsebesség közel azonos az OBK-el, ezért a nagyobb méret és a súly miatt azt várnánk, hogy a fogyasztása is több. De nem több, viszont nem is kevesebb. Érzésre viszont lényegesen lomhábbnak tűnik, de ezt nem mértük meg stopperrel, lehet, hogy ez csak tényleg érzés...



A belseje gyönyörő, elegáns, finom. (Sajnálattal kell mondanom, hogy szebb, mint az OBK-é.) Az egész autó a méretei ellenére sikkes, az eleje dögös, minden része finom kidolgozású. Belül vannak praktikus dolgok, ami nálunk nincs, persze ezzel még nem jobb, de jobban használható. Viszont a kulcs helye nincs megvilágítva, így a sötétben csak tapogattam, mint.... (OBK-ban világít a gyűrű.) A navigáció szintén nem műxik Mo.-on, de valamivel jobb, mert Szlovákia, Cseh- és Horvátország rajta van. A beállítása viszont sokkal nehézkesebb, valami iDrive- hoz hasonló gyűrűt kell tekergetni, leokézni, majd tovább tekergetni, kicsit nehézkes. Az igaz, ha már megszoktuk a menüjét, nem sokkal nehezebb, mint a digitális karórát átállítani téli időszámításra. ( nekem Gábor fiam szokta)
OBK érintő képernyős, ezt megszokva jól összetaperoltam a képernyőt, de csak nem akart tovább lapozni.
Ezen is lehet mindenféle funkciót programozni, persze ezt csak egyszer kell, aztán sosem kell ide visszatérni. Itt lehetne TV-t nézni, a gomb ott volt, de ez e funkció nem volt megvéve, ezért ez nem használható. Ugyanez a helyzet a telefonnal is.
Viszont a HiFi nagyon jó, van egy erősítő a csomitartó bal oldali rekeszében, jó márka lehet, mert szépen szól!

A csomagtartó hivatalos méretét nem tudom, de kisebbnek tűnik az OBK-énál.

A "profi" tesztelők a pohártartókat is meg szokták számolni, én sajna nem koncentráltam erre, de egyet fölfedeztem a közép konzolon. Talán van még 1-2...



Összegezve: Az autó gyönyörű kívül-belül. A dízelt meg lehet szokni, ha muszáj. Még meglátom, boxerben milyen, de egyelőre maradok a benzinesnél, pláne, ha boxer!

Menettulajdonságai a légrugó miatt kedvezőbbnek tűnik, (kényelmes) de a kanyarstabilitása biztos rosszabb!
Amikor én vettem az Outbacket az ára még 14 mill fölött volt. Még ahhoz képest is 5 mill-val több, de a mostani árhoz képest meg 6 millió a különbség. Nincs benne dupla nyitható tető, motoros ülés, 8 Airbag. Ez még plusz felár lenne.

A két autó között BIZTOS nincs 6 mill Ft különbség! Egyáltalán nincs bennem olyan érzés, hogy de jó lenne egy ilyen. Akkor már inkább egy Tribeca és még maradna egy kis zsebpénzem.


_________________
Dr. Déry Péter
Képek: Dr. Déry Péter


Subaru 4WD-Technologie: Active Driving, Active Safety                       
HOME