ZIL 130
   
     
     
Protokoll fotók az AVTOEXPORT katalógusaiból
Nincs a világnak olyan szeglete, ahol ne fordultak, vagy ne fordulnának meg minden nap e teherautók. Nem tekinthető a 164 -es továbbfejlesztésének, ugyanis még apróbb részleteiben sem egyeztek meg az alkatrészei. Motorja egy amerikai standard V8 -as, az autó szintén egy áttervezett tengerentúli kortársa. Teljes motorcsalád került átvételre, megjelent a GAZ 66 kisebb és az URAL teherautókba szerelt nagyobb, szintén V8 -as motor.
     
     

Az alapkivitelt a hosszúplatós változat követte. Elsőként jelent meg az ablakmosó és az osztatlan szélvédő a teherautóinkon.

Háromtengelyes, nálunk ritka kivitel. A rugó központi csavart un. szemölcsökkel helyettesítették. Ez okozta a gyakori oldalazással járó hídcsúszást.

Mérsékelt terepjáró képességei
ellenére a homok és kavicsbányák mindennapos igáslova. A gyári kivitel hátra billentést tett lehetővé.

     
     

E későbbi kiviteleknél, csökkentve az elvakítást, az irányjelző és a fényszóró helyet cserélt.

E változata biztosította az oldalirányú billentést, és a pótkocsi vontatását.
Utólagos átalakítás.

ZIL 131 a terepjáró alaptípus. Változatai katonai és civil
felhasználóknál üzemelnek.

     
     
Korai típus a szalagon ZIL 130 minden felépítménnyel ZIL 131 fülke osztott szélvédővel
     
A műszaki KRESZ a hetvenes évek elejétől kizárólag borostyán sárga irányjelzőket engedélyezett. Fotóinkon típustól függetlenül a felvétel időpontja ez alapján is behatárolható.
Kortársai között elsőként szerelték kormányoszlopon lévő, önműködően visszatérő irányjelző kapcsolóval! A műszerfal újszerű megjelenése ellenére a puritánság és célszerűség jellemezte a fülkét.
     
     
GALÉRIA Érdekes, nálunk nem ismert kivitelek